Pētījums: 40% uzskata, ka uzņēmumam vai iestādei uz jautājumu internetā jāatbild diennakts laikā

Zanda Šadre, 23.03.2015., 08:08

"Lattelecom" veiktās sabiedrības aptaujas dati liecina, ka visbiežāk Latvijas iedzīvotāji (41%) par labu servisu jeb optimālu atbildes laiku uzņēmuma vai iestādes atbildei uz uzdoto jautājumu internetā uzskata vienu diennakti. Pie tam puse no viņiem akceptē, ka atbilde netiks saņemta brīvdienās, bet gan tikai tām sekojošajā darba dienā.

"Lattelecom" veiktās sabiedrības aptaujas dati1/5 iedzīvotāju vēlētos saņemt atbildi uz jautājumu 2-3 stundu laikā, savukārt 1/7 daļa uzskata, ka atbildei jāseko ne vēlāk kā 1 stundas laikā. Vērojama tendence – jo jaunāka auditorija, jo īsāku laiku ir gatavi gaidīt atbildes.

"E-pakalpojumi ir kļuvuši par ikdienu. Interesanti, ka salīdzinoši augsts ir elektronisko norēķinu lietotāju īpatsvars vecuma grupā 55-74 gadi (82%), kas liecina, ka arī vecākā paaudze aktīvi izmanto digitālās iespējas," saka Lattelecom Privāto klientu daļas direktore Elīna Abika. "Biežāk lietoto pakalpojumu klāstā sāk parādīties arī uzņēmumu lojalitātes programmas, to vērojam arī pēc mūsu klientu pašapkalpošanās vietnes "mans.lattelecom.lv" apmeklētāju skaita pieauguma. Tāpat pamazām Latvijas iedzīvotāju dienas kārtībā ienāk arī datu uzglabāšana un e-paraksta izmantošana."

Latvijas iedzīvotāju biežāk lietotie pakalpojumi e-vidē ir norēķini (83%), iepirkšanās (67%), informācijas meklēšana (59%), izklaide un spēles ( 52%), formalitāšu kārtošana ar valsti – 46% lieto portālu Latvija.lv un 45% – VID elektronisko sistēmu, kā arī sekošana uzņēmumu lojalitātes programmām un jaunumiem (36%). Kopumā 82% aptaujāto atzīst, ka e-pakalpojumi ir uzņēmuma priekšrocība, un viņiem ir būtiski sazināties un izmantot servisu e-vidē.

Vecumposmu atšķirības parāda dažādas sakritības. Datu uzglabāšanas un apmaiņas iespēju (50%), kā arī spēles un izklaides (74%) visvairāk izmanto tieši jaunā paaudze: 15-24 gadus vecie respondenti. Savukārt 35-54 gadus vecie iedzīvotāji ar lielu izrāvienu no citām vecuma grupām lieto savā ikdienā VID EDS sistēmu (60%).

Tikai aptuveni ¼ iedzīvotāju uzskata, ka e-pakalpojumu vide Latvijā ir droša, saprotama, ātra un satura ziņā uzticama, kā arī attīstīta un ar plašu pakalpojumu klāstu. Lielākā daļa par to šaubās vai arī ir pārliecināti, ka nepieciešami uzlabojumi.

Joprojām Latvijā e-pakalpojumi biežāk tiek lietoti, izmantojot pārnēsājamos vai stacionāros datorus (86%), tikai 8% – viedtālrunī un 5% – planšetdatorā. Šāda ierīču izvēle ir tipiska Latvijas patērētājiem, jo īpaši izmantojot interneta iespējas, kas pieprasa identifikāciju ar personas datiem vai internetbankas datiem.

Pētījums veikts sadarbībā ar "PHD Snapshot" 2015. gada martā, internetā aptaujājot 721 respondentu vecumā no 15-74 gadiem.


0 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz ziņu sarakstu

Reklāma
Datuve.lv tehnoloģiju jaunumu portāls
Padalies priekā
Zdravo, htio sam znati vašu cijenu.

DimaSax

ЛАДА деталь: качественные автозапчасти, которые не подведут каталог запчастей ваз <a href=zapchasti-vaz-01.ru>zapchasti-vaz-01.ru</a> .

lada_detal_vlmt

consists of the book itself

Batteriescwr


ienāktreģistrēties