"Paramotor Challenge 2010 - Vidzeme"
Inese Šubēvica, 23.07.2010., 07:0923.-25.jūlijā Cēsīs, viesu namā "Laso" jau 3.reizi pulcēsies moto paraplanieristi, lai sacenstos veiklībā un gudrībā piedzīvojumu sacīkstēs "Paramotor Challenge 2010 – Vidzeme".
Šīs sacensības ir gada lielākais izaicinājums moto paraplanieristiem - orientēšanās sacensības gaisā, pilotiem dodoties atklātā distancē, lai sasniegtu nospraustos mērķus.
Šo sacensību moto ir lidošanas piedzīvojums un labi pavadīts laiks, lidojot ar moto paraplāniem. Ja vien nebaida neliels motoru rūkoņas troksnis un ir vēlme izbaudīt nesteidzīgu laiku veroties moto paraplanieristu virāžās gaisā virs Cēsīm un tuvējās apkārtnes, ikviens ir laipni aicināts pievienoties atbalstītāju pulkam.
Ar katru gadu aug ne tikai moto paraplanieristu skaits Latvijā, bet arī to drosminieku skaits, kas vēlas pārbaudīt savas prasmes orientēties apvidū no putna lidojuma augstuma un veicot veiklības uzdevumus zemā augstumā.
Sacensības "Paramotor Challenge 2010 - Vidzeme" jau tradicionāli organizē lidošanas skola/klubs "Adrenalīns", Atis Garklāvs ar draugiem un viesu nams "LASO".
Sacensību garumu katrs pilots izvēlas individuāli no 1 līdz pat 100 km. Sacensības ilgst 2 dienas ar treniņlidojumiem jau 23.jūlijā, startējot rīta un vakara lidojumos (atkarībā no laika apstākļiem, moto paraplāna tehniskā stāvokļa un pilota pieredzes un pārliecības par savām spējām, ko katrs pilots izvēlas individuāli). Katrs pilots izvēlas pats, cik garā un sarežģītā distancē vēlas doties. Sacensība ir individuāla starp pilotiem. Sacensību distance ir jāveic pa gaisu vai ar kājām. Citu transporta līdzekļu izmantošana distancē nozīmē izstāšanos no sacensībām. Pilotu galvenais uzdevums būs, iekļaujoties konkrētā laika periodā, vizuāli orientējoties teritorijā pēc kartes, savākt pēc iespējas vairāk punktu. Tas, kurš savāc vairāk punktu, ir sacensību uzvarētājs. Punkti tiks doti par apmeklētajiem kontrolpunktiem un veiktajiem uzdevumiem gaisā un uz zemes. Sacensībām būs kontrollaiks, kas tiks paziņots pirms sacensību sākuma, atkarībā no laika apstākļiem. Dalībniekiem jācenšas finišēt kontrollaikā. Katram kontrolpunktam ir sava punktu vērtība (skaitlis), atkarībā no tā sarežģītības pakāpes un attāluma no starta. Piemēram, 10, 20, 30, .... punkti. Kontrolpunktu skaitu un secību izvēlas pats pilots, izejot no savas stratēģijas, iespējām un lidot prasmēm. Atsevišķos kontrolpunktos ir jānolaižās un jāveic kāds uzdevums uz zemes. Finišējot pēc noliktā kontrollaika, dalībniekam tiek ņemti nost savāktie punkti atkarībā no tā, cik ilgi kavēts kontrollaiks. Katra minūte vienlīdzīga vienam punktam. Bez lidošanas ar motoparaplānu sacensībās ir papildus uzdevumi startā/finišā.
TedSax
Hallo, ek wou jou prys ken.NoahSax
Hai, saya ingin tahu harga Anda.TedSax