Akusmātiskās skaņas vakars "Skanainava"
Ciriite, 18.05.2009., 20:0522. maijā plkst. 19.00 tējnīcā "Goija" būs iespēja ieklausīties dažādu valstu mākslinieku akusmātiskajos priekšnesumos.
"Skanainavu" koncerta māksliniekus vieno aizraušanās ar vides skaņas ierakstiem, kas plašākā kontekstā tiek dēvēti par fonogrāfiju. Katram no māksliniekiem ir savas iemīļotās tēmas un metodes, bet spēja koncentrēties uz skaņas niansēm ir universāla. Divdesmitā gadsimta piecdesmitajos gados termins Acousmatic tika pielietots, lai apzīmētu pieredzi, kas rodas klausoties musique concrète skaņdarbus. Akusmātiskā skaņa ir skaņa, kuru dzird, neredzot skaņas avotu. Viens no pirmajiem šāda veida priekšnesumiem ir noticis Indijā divdesmitā gadsimta divdesmitajos gados. Mākslinieks Sanjit Laxmanan atskaņoja vilcienu ierakstus uz trim gramafoniem. Katrs aptuveni 1 minūti garš ieraksts tika veikts uz vaska cilindra. Mainot cilindrus un atskaņojot ierakstus dažādos ātrumos, mākslinieks izveidoja stundu garu akusmātisku priekšnesumu. Šis skaņas mākslas veids ir attīstījies cauri divdesmitajam gadsimtam transformējoties daudzos paveidos, ieņemot stabilu pozīciju arī populārajā mūzikā, piemēram, dub. Nonākot līdz divdesmit pirmajam gadsimtam, akusmātiskās skaņas eksperimentālais lauks nezaudē aktualitāti un turpina valdzināt gan māksliniekus, gan klausītājus.
Jez riley French ir audiovizuālais mākslinieks, kurš dzīvo un strādā Jorkširā, Anglijas karalistē. Viņa darbus raksturo intuitīvās kompozīcijas un improvizācijas metode. Savus darbus mākslinieks veido, izmantojot fonogrāfiskus lauka ierakstus un fotoattēlus. Kopš 1979. gada mākslinieks ir uzstājies un publicējis savus darbus daudzās Eiropas valstīs, kā arī lasījis lekcijas par fonogrāfiju un intuitīvo kompozīciju mākslā. Pēdējos gados mākslinieka darbi tiek veidoti ciešā saistībā ar arhitektonisko telpu. Veicot iekštelpu izpēti un ierakstus, mākslinieks cenšas notvert telpu specifiku un atveidot to emocionālo izjūtu skaņā, radot bieži vien jaunu skatījumu uz labi zināmām parādībām, vai arī atklājot jaunas, nezināmas vides kvalitātes.
21. maijā Jez riley French apmeklēs bijušo TEC ēku Andrejsalā ar nolūku veikt skaņu ierakstus, kas kļūtu par pamatu skaņu kompozīcijai "Sadzirdāmais klusums / Mooste / Rīga" ("audible silence / Mooste/riga"). Kompozīcijas sākums tiks veidots Igaunijā – Moostē, tās nobeigums tiks ierakstīts Latvijā – Rīgā. Intuitīvā kompozīcija improvizācijas formā tiks atskaņota 21. maijā radio "Naba" ēterā un 22. maijā tējnīcā "Goija".
John Grzinich ir mediju mākslinieks, kurš kopš 90-to gadu sākuma darbojas galvenokārt skaņu performances un audio instalāciju žanros. Mākslinieks ir uzstājies un strādājis ar dažādiem projektiem Eiropā un ASV, kā arī publicējis audio ierakstus tādās izdevniecībās, kā Staalplaat (Nl), Edition Sonoro (Uk), Sirr (Pt), Cut (Ch), Cmr (Nz), erewhon (Be), Intransitive Recordings (Us), Orogenetics (Us), Elevator Bath (Us), Pale-disc (Jp), Digital Narcis (Jp), and Cloud of Statics(Ch).
Maksims Šenteļevs - arhitekts un skaņu mākslinieks. Kopš 1998. g. piedalās radošās darbnīcās Baltijas, Ziemeļu un Eiropas valstīs. Kopš 2003. g. sadarbojas ar eksperimentālās mūzikas izdevniecībām: Sirr (Pt), Gruenrecorder (De), Universinternational (Fr). No 2007.g. skaņu ekspromta kolektīva "bērnu rīts" iniciators. No 2008.g. skaņu ierakstu izdevniecības "molmika" veidotājs.
Kaspars Kalniņš – arhitekts un fonogrāfs. Mākslas apvienības "Zaudētava" dalībnieks, skaņu ekspromta kolektīva "bērnu rīts" dalībnieks.
Simons Whethams savos darbos cenšas pievērst klausītāja uzmanību skaņām, kuras ir mums visapkārt, bet kuru skaistums bieži vien paliek nepamanīts šķietamā klusuma un nenozīmīguma dēļ. Lietus pilieni uz koka lievenīša, vēja švīkoņa zālē, kūstošā ledus sprakšķi, dūkoņa tramvaja sliedēs. Saimons iestājas pret vizuālās informācijas dominēšanu. Skaņa bez attēla kļūst par spēcīgu abstraktu materiālu, saskarsme ar kuru liek pārvērtēt skaņas nozīmīgumu apkārtējā vidē. Skaņa izraisa atmiņas un izjūtas, kuras mēs nespējam apzināti kontrolēt. Mēs varam aizvērt acis un neredzēt, bet nav iespējams tik cieši aizspiest ausis lai nedzirdētu un nejustu neko.
Sound Meccano - Projekta autors Rostislavs Rekuta sākotnēji radīja ierakstus Neuron Communication radošajā grupā (1999-2001), sadarbojās ar eksperimentālā teātra trupu un producēja Digits Throw albumu (2000). Kopš 2001. gada viņš darbojas kā Sound Meccano un eksperimentē ar elektronisko, electro-akustisko un akustisko instrumentu interferencēm.
Sound Meccano vada nedēļas raidījumu par jaunumiem mūzikā radio Naba (sadarbībā ar Deutsche Welle) un strādā kā Dj un pasākumu organizētājs. Kopš 2004. gada ir iesaistījies projektā ar Evgeniy Droomoff. Kopā ar video mākslinieku Delray no Kanādas viņi 2005. gadā radījuši multimediālu darbu "Volokno". Sadarbojas ar "Rx:Tx" (Slovenia), "Laton" (Austria) and "Kokeko" (France/japan).
Margarito
It’s so refreshing to read quality content!zerkalo gold casino
Loved every bit of this post, thank you!gold kazino sait