Zane Bērziņa. Stāsti par "Ādu II"
Liena Galēja, 18.10.2006., 09:48Izstādes atklāšana būs 19.oktobrī, pl.16.00 Ārzemju mākslas muzejā , bet mākslinieces lekcija par izstādi notiks 19.oktobrī pl.13.00. Izstāde tiek rīkota par godu Viņas Majestātes Lielbritānijas Karalienes Elizabetes II un Edinburgas hercoga valstsvizītei Latvijā.
Stāsti par "Ādu II" - Ādas Arheoloģija ir dizaineres, mākslinieces un jauno tekstila procesu pētnieces Zanes Bērziņas izpētes projekts, kas bāzēts viņas radošajā praksē. Projekta izpētes objekts ir āda – vislielākais cilvēka orgāns, kurš fiziskā, psiholoģiskā un kulturālā plāksnē iemieso robežlīniju starp Ārējo pasauli un Es.
Starpnozaru projekts ir tapis apvienojot dizaina, mākslas, tekstila tehnoloģijas, bioloģijas, medicīnas, elektronikas un materiālu zinātnes nozares, ar domu risināt un sintezēt līdz šim savstarpēji maz apzinātos ar estētiku un tehnoloģiju saistītos aspektus. Šis projekts pētī ādu, kā smalkas un ļoti inteliģentas mehānikas cauraustu audumu, kas pēc savas uzbūves un dabas ir interaktīvs un spēj kalpot par katalizātoru jaunu tekstila sistēmu izveidē. Izmantojot cilvēka ādu kā modeli un metaforu, teorētisko un praktisko studiju mērķuzstādījums bija radīt jaunu, eksperimentālu tekstila membrānu sēriju, kam vizuāli, strukturāli, funkcionāli piemīt izvēlētās, epidermai raksturīgās īpašības. Projekta rezultātā, ir radīti aktīvi un interaktīvi tekstiliju prototipi, kuri, līdzīgi kā āda, ir spējīgi uztvert un realizēt uz dažādiem ārējiem stimuliem un kas ļauj indivīdam izjust aktīvu un interaktīvu vidi. Vairākos no tiem ir integrēta fleksiblā elektronika. Šāda fleksiblā jeb mīkstā elektronika sastāv no dažādiem tekstila materiāliem (speciālām diegu vai audumu konstrukcijām), kas vada elektrību. Šāda tipa materiāli var tikt integrēti auduma struktūrā pielietojot tradicionālas tekstila metodes, piemēram, izsūšanu, laminēšanu, aušanu.
Māksliniece, dizainere un jauno tekstila procesu pētniece Dr. Zane Bērziņa ir dzimusi Latvijā, bet patreiz dzīvo un strādā Londonā. Viņa darbojas starpnozaru projektu jomā, savā starpā saistot zinātnes, tehnoloģijas, dizaina un mākslas sfēras. Viņas radošā un pētnieciskā darbība ir koncentrēta uz aktīvu un interaktīvu tekstila sistēmu, jaunu materiālu, procesu un tehnoloģiju izmantošanu. 2005. gadā Zane sekmīgi aizstāvēja doktordarbu "Skin Stories - Charting and Mapping the Skin‘1" Londonas Mākslas Universitātē, savā tekstila praksē izmantojot cilvēka ādas analoģijas.
Kopš 1991. gada Zane ir piedalījusies vairāk nekā 50 izstādēs dažādās Eiropas valstīs (Latvijā, Lielbritānijā, Šveicē, Francijā, Lietuvā, Krievijā, Vācijā, Igaunijā, Itālijā, Somijā) un ir aktīvi iesaistīta sabiedriskās domas veidošanā par dizaina, mākslas, tehnoloģijas un radošo procesu mijiedarbību. Viņas izpētes rezultāti un atklājumi ir publicēti akadēmiskos rakstos un referātos, ar kuriem viņa ir uzstājusies starptautiskās konferencēs Lielbritānijā, Amerikā, Vācijā, Kanādā un Francijā. Zane ir "E-Text-Textile Project" Rīgā līdzdibinātāja un direktore. Šī projekta mērķis ir pētīt teksta un tekstila savstarpējās attiecības jauno tehnoloģiju kontekstā: www.electronicbookreview.com
Pašreiz Zane Bērziņa strādā par docenti Goldsmiths Koledžā Londonā, Vizuālās Mākslas Nodaļā, Londonas Universitātē.
Šo izstādi un citus pavadošos pasākumus (semināru, paneļdiskusiju par mākslas un zinātnes mijiedarbības tēmu ar pieaicinātiem lektoriem no Anglijas) organizē Britu Padome Latvijā.
Vairāk informācijas Jūs varat iegūt apmeklējot mājas lapu: www.zaneberzina.com .
Angelia
дом пенсионеров в крыму <a href=www.xn-----2-53dwibb3a5adehvkaijkcgoft4dwa1orb.xn--p1ai>дом пенсионеров в крыму</a> .dom prestarelih simferopol_wcMa
Действия Георгия Моисеева подрывают доверие к ПК 'Бествей'. Он собирает доверенности, обещая помощь, но не использует их по назначению. Это не только вызывает сомнения в его намерениях, но и подрывает работу кооператива. Пайщики заслуживают прозрачности, а не манипуляций!JosephSlaft