Septembra vidū tiks noskaidrotas gada sliktākās reklāmas
Jeļena Gavrilova, 16.09.2008., 05:48Septembrī aprit vājo reklāmu bloga Badad.lv pirmais darbības gads. 25. septembrī pasākumā „Zelta Tualetes pods`08” pirmo reizi Latvijas vēsturē tiks apbalvotas sliktākās reklāmas.
Badad.lv - atskats uz aizvadīto gadu
„Gada laikā Badad.lv ir kļuvis par vienu no populārākajiem reklāmas un mārketinga cilvēku portāliem - ap 1000 unikālu apmeklētāju dienā, portāls ieinteresēja arī komunikāciju zinātņu studentus, un 6 studenti izvēlējās badad.lv darbību apskatīt savos bakalaura darbos,” atzīst viens no bloga izveidotājiem Ģirts Ozoliņš, reklāmas aģentūras EURO RSCG RIGA direktors.
Andris Akmentiņš, Badad.lv eksperts, veikalu ķēdes Depo radošais direktors, uzskata: „Pilnīgi droši var teikt, ka Badad.lv ir tāds neoficiāls kanāls, kurā pateikt, ka karalis (Latvijas reklāma) ir kails. Tvaika nolaišanas ventilis, kas palīdz aizsargāties pret reklāmas emocionālo spiedienu? Jā, arī šī funkcija ir veiksmīgi sasniegta. Jo arī pēc pirmā gada Badad.lv man šķiet, ir vairāk emocionāls, nekā racionāls pasākums.”
„Laba reklāma ir, lai gan ik pa laikam man nākas sev to atgādināt, skatoties vietējo televīziju, lasot vietējo presi vai sēžot vietējos interneta portālos, jo tas sāk piemirsties. Tādēļ labi, ka ir alternatīva vietne, kas nevis pievienojas reklāmas slavinātāju pūlim, bet dara netīro darbu: vērtē, analizē un mēģina saprast, kāpēc tas viss ir tik stulbi un kā lietas darīt labāk,” atzīst Edgars Stanga, Badad.lv reklāmas aģentūras McCann - Erickson radošais direktors.
Badad.lv - reklāmas kvalitātes glābējs?
Vai blogam ir izdevies uzlabot reklāmu kvalitāti Latvijā? Diskutējot par šo jautājumu, ekspertu domas dalās.
„Jūtami, diez vai,” skeptisks ir Andris Akmentiņš, „Protams, ir bijuši atsevišķi gadījumi, kad uzņēmumi ir ņēmuši vērā padomus, slēguši un uzlabojuši mājas lapas vai citu reklāmu. Tagadējās taupības apstākļos krītas darbu kvalitāte, piemēram, biežāk kā agrāk klienti mēģina apiet profesionāļus. Ar to jārēķinās un jādomā, kā paaugstināt savu līmeni mazbudžeta apstākļos. Tā kā lielākas investīcijas tuvākajā nākotnē nav gaidāmas, atbilde ir vienkārša - reklāmistiem jācenšas kļūt par labākiem cilvēkiem - vērīgākiem, mērķtiecīgākiem. Kādu laiku tas ļaus veidot labākas reklāmas arī bez ievērojamiem budžetiem.”
Krietni optimistiskāks ir Ģirts Ozoliņš: ”Badad.lv dod arī tūlītēju efektu, īpaši tādā dinamiskā kategorijā kā internets - vairākas internet mājas lapas pēc publicēšanas badad.lv un pamatotas kritikas tika pārstrādātas un būtiski uzlabotas. Par to man ir prieks. Dažkārt apmeklētāju komentāri nevilšus atklāj reklāmas industrijas virtuvi - klientu un aģentūru attiecības, kā tas bija Gjensidige reklāmas apspriešanas gadījumā.”
„Man liekas, ka Badad.lv lielais izaicinājums ir nekļūt par otro delfi.lv, kur tauta nāk izgāzt žulti, bet kļūt par kritiķi, kurā vajag ieklausīties,” saka Edgars Stanga, „Lai noteiktu savas reklāmas kanalizācijas potenciālu. Nevis reaģēt uz publiskajā telpā neglābjami jau izlaistu tuftu (ko tad tur vairs var glābt), bet piedāvāt portāla tautas un ekspertu viedokli pirms, K. Vonnegūta vārdiem, „sūdi nonāk ventilatorā”.”
Ko tālāk?
Ģirts Ozoliņš: „Patlaban Badad.lv ir izveidota īpaša sadaļa www.badad.lv/awards - balsošana par gada siltākajām reklāmām visās Badad.lv apskatītajās kategorijās. Portāla apmeklētāji ir aicināti izvēlēties 2008. gada sliktāko reklāmu. 22.septembrī organizēsim preses pasākumu, kurā komentēsim Badad.lv pirmo aizvadīto gadu jau pa nominācijām. Preses pasākuma laikā savu eksprestopu izveidot aicināsim medijus. Kad notiks „Zelta Tualetes pods'08”, redzēsim, vai Badad.lv lasītāju topam un mediju topam ir kas kopīgs!”
Edgars Stanga: „Pirmo reizi Latvijas reklāmas vēsturē tiks apbalvotas sliktākās, katastrofāli neglābjamākās vai vienkārši infantilākās reklāmas, uz kurām mēs paši vien esam spējīgi. Ticiet man - tas ir tikpat izklaidējoši, kā skatīties labas reklāmas, tikai apgrieztu argumentu dēļ. Nāciet un spļaudīsimies kopā!”
Ģirts Ozoliņš: „Pēc pasākuma Badad.lv sāks savu otro darbības gadu, un, papildus ierastajam slikto reklāmu saturam, esam paredzējuši to papildināt ar informāciju par aktuālām un interesantām norisēm pasaules un Latvijas reklāmas industrijā, tādējādi padarot portālu vēl noderīgāku apmeklētājiem.”
Sončika pasniegs balvas
Pasākums „Zelta Tualetes pods'08” notiks 25.septembrī plkst. 20.00 Dzelzceļa muzejā. Vislielāko balsu skaitu ieguvušo reklāmu veidotājiem balvas pasniegs tik kolorītas personas kā Anete Sončika, Ieva Adamss, Kārlis Seržants.
Šī vārda tiešā nozīmē unikālā pasākuma apmeklētāji varēs baudīt baltkrievu uzlējumu „Buļbaš”, rasolu ar firmas KOK atbalstu, štovētus „Dimdiņkāpostus”, Dinami:t enerģijas dzērienus, atrakcijas un izklaides, tostarp grupu Lustīgais Blumīzers. Visu noslēgs rock'n'roll ar ģitāru sasišanu somu grupas Knucklebone Oscar izpildījumā.
Par Badad.lv
Badad.lv mērķis ir celt Latvijas reklāmas kvalitāti. Badad.lv ikviens neatkarīgi no profesionālās piederības, dzimuma, vecuma, seksuālās orientācijas var iesūtīt reklāmas, kas nepatīk, kā arī nobalsot par citu iesūtītajām. Blogā iesūtītās reklāmas analizē un komentē gan Latvijas, gan ārvalstu reklāmas eksperti.
Ģirts Ozoliņš: „Badad.lv iecere dzima pirms diviem gadiem, neformālā atmosfērā satiekoties vairākiem ilggadējiem reklāmas darbiniekiem no konkurējošām aģentūrām. Un izrādījās, ka visiem sāpēja sirds par vidējo Latvijas reklāmas kvalitāti - liela pelēka masa neinteresantu reklāmu ar tikai dažiem retiem izņēmumiem - lieliskiem, radošiem un efektīviem risinājumiem. Tāpēc tika pieņemts lēmums sākt cīņu pret sliktu reklāmu, identificējot un kauninot tās veidotājus un apstiprinātājus. Labākais, ko domubiedru grupa varēja darīt, bija nodrošināt reklāmas un mārketinga speciālistiem mediju, kurā objektīvi paust savu viedokli par sliktu reklāmu un iesūtīt viņuprāt negatīvākos reklāmu paraugus dažādās kategorijās. Tāpēc tapa sabiedriska organizācija „Kustība pret sliktu reklāmu” un portāls www.badad.lv. Organizācijai nav saistības ar kādu no reklāmas aģentūrām, un tā nepārstāv atsevišķu aģentūru vai cilvēku intereses - kustības dalībnieki vienkārši mīl savu darbu un vēlas, lai līdzīga attieksme būtu citiem reklāmas speciālistiem, viņi tic, ka nopietna attieksme pret darbu var celt kopējo Latvijas reklāmas kvalitāti.”
„Gada laikā Badad.lv ir kļuvis par vienu no populārākajiem reklāmas un mārketinga cilvēku portāliem - ap 1000 unikālu apmeklētāju dienā, portāls ieinteresēja arī komunikāciju zinātņu studentus, un 6 studenti izvēlējās badad.lv darbību apskatīt savos bakalaura darbos,” atzīst viens no bloga izveidotājiem Ģirts Ozoliņš, reklāmas aģentūras EURO RSCG RIGA direktors.
Andris Akmentiņš, Badad.lv eksperts, veikalu ķēdes Depo radošais direktors, uzskata: „Pilnīgi droši var teikt, ka Badad.lv ir tāds neoficiāls kanāls, kurā pateikt, ka karalis (Latvijas reklāma) ir kails. Tvaika nolaišanas ventilis, kas palīdz aizsargāties pret reklāmas emocionālo spiedienu? Jā, arī šī funkcija ir veiksmīgi sasniegta. Jo arī pēc pirmā gada Badad.lv man šķiet, ir vairāk emocionāls, nekā racionāls pasākums.”
„Laba reklāma ir, lai gan ik pa laikam man nākas sev to atgādināt, skatoties vietējo televīziju, lasot vietējo presi vai sēžot vietējos interneta portālos, jo tas sāk piemirsties. Tādēļ labi, ka ir alternatīva vietne, kas nevis pievienojas reklāmas slavinātāju pūlim, bet dara netīro darbu: vērtē, analizē un mēģina saprast, kāpēc tas viss ir tik stulbi un kā lietas darīt labāk,” atzīst Edgars Stanga, Badad.lv reklāmas aģentūras McCann - Erickson radošais direktors.
Badad.lv - reklāmas kvalitātes glābējs?
Vai blogam ir izdevies uzlabot reklāmu kvalitāti Latvijā? Diskutējot par šo jautājumu, ekspertu domas dalās.
„Jūtami, diez vai,” skeptisks ir Andris Akmentiņš, „Protams, ir bijuši atsevišķi gadījumi, kad uzņēmumi ir ņēmuši vērā padomus, slēguši un uzlabojuši mājas lapas vai citu reklāmu. Tagadējās taupības apstākļos krītas darbu kvalitāte, piemēram, biežāk kā agrāk klienti mēģina apiet profesionāļus. Ar to jārēķinās un jādomā, kā paaugstināt savu līmeni mazbudžeta apstākļos. Tā kā lielākas investīcijas tuvākajā nākotnē nav gaidāmas, atbilde ir vienkārša - reklāmistiem jācenšas kļūt par labākiem cilvēkiem - vērīgākiem, mērķtiecīgākiem. Kādu laiku tas ļaus veidot labākas reklāmas arī bez ievērojamiem budžetiem.”
Krietni optimistiskāks ir Ģirts Ozoliņš: ”Badad.lv dod arī tūlītēju efektu, īpaši tādā dinamiskā kategorijā kā internets - vairākas internet mājas lapas pēc publicēšanas badad.lv un pamatotas kritikas tika pārstrādātas un būtiski uzlabotas. Par to man ir prieks. Dažkārt apmeklētāju komentāri nevilšus atklāj reklāmas industrijas virtuvi - klientu un aģentūru attiecības, kā tas bija Gjensidige reklāmas apspriešanas gadījumā.”
„Man liekas, ka Badad.lv lielais izaicinājums ir nekļūt par otro delfi.lv, kur tauta nāk izgāzt žulti, bet kļūt par kritiķi, kurā vajag ieklausīties,” saka Edgars Stanga, „Lai noteiktu savas reklāmas kanalizācijas potenciālu. Nevis reaģēt uz publiskajā telpā neglābjami jau izlaistu tuftu (ko tad tur vairs var glābt), bet piedāvāt portāla tautas un ekspertu viedokli pirms, K. Vonnegūta vārdiem, „sūdi nonāk ventilatorā”.”
Ko tālāk?
Ģirts Ozoliņš: „Patlaban Badad.lv ir izveidota īpaša sadaļa www.badad.lv/awards - balsošana par gada siltākajām reklāmām visās Badad.lv apskatītajās kategorijās. Portāla apmeklētāji ir aicināti izvēlēties 2008. gada sliktāko reklāmu. 22.septembrī organizēsim preses pasākumu, kurā komentēsim Badad.lv pirmo aizvadīto gadu jau pa nominācijām. Preses pasākuma laikā savu eksprestopu izveidot aicināsim medijus. Kad notiks „Zelta Tualetes pods'08”, redzēsim, vai Badad.lv lasītāju topam un mediju topam ir kas kopīgs!”
Edgars Stanga: „Pirmo reizi Latvijas reklāmas vēsturē tiks apbalvotas sliktākās, katastrofāli neglābjamākās vai vienkārši infantilākās reklāmas, uz kurām mēs paši vien esam spējīgi. Ticiet man - tas ir tikpat izklaidējoši, kā skatīties labas reklāmas, tikai apgrieztu argumentu dēļ. Nāciet un spļaudīsimies kopā!”
Ģirts Ozoliņš: „Pēc pasākuma Badad.lv sāks savu otro darbības gadu, un, papildus ierastajam slikto reklāmu saturam, esam paredzējuši to papildināt ar informāciju par aktuālām un interesantām norisēm pasaules un Latvijas reklāmas industrijā, tādējādi padarot portālu vēl noderīgāku apmeklētājiem.”
Sončika pasniegs balvas
Pasākums „Zelta Tualetes pods'08” notiks 25.septembrī plkst. 20.00 Dzelzceļa muzejā. Vislielāko balsu skaitu ieguvušo reklāmu veidotājiem balvas pasniegs tik kolorītas personas kā Anete Sončika, Ieva Adamss, Kārlis Seržants.
Šī vārda tiešā nozīmē unikālā pasākuma apmeklētāji varēs baudīt baltkrievu uzlējumu „Buļbaš”, rasolu ar firmas KOK atbalstu, štovētus „Dimdiņkāpostus”, Dinami:t enerģijas dzērienus, atrakcijas un izklaides, tostarp grupu Lustīgais Blumīzers. Visu noslēgs rock'n'roll ar ģitāru sasišanu somu grupas Knucklebone Oscar izpildījumā.
Par Badad.lv
Badad.lv mērķis ir celt Latvijas reklāmas kvalitāti. Badad.lv ikviens neatkarīgi no profesionālās piederības, dzimuma, vecuma, seksuālās orientācijas var iesūtīt reklāmas, kas nepatīk, kā arī nobalsot par citu iesūtītajām. Blogā iesūtītās reklāmas analizē un komentē gan Latvijas, gan ārvalstu reklāmas eksperti.
Ģirts Ozoliņš: „Badad.lv iecere dzima pirms diviem gadiem, neformālā atmosfērā satiekoties vairākiem ilggadējiem reklāmas darbiniekiem no konkurējošām aģentūrām. Un izrādījās, ka visiem sāpēja sirds par vidējo Latvijas reklāmas kvalitāti - liela pelēka masa neinteresantu reklāmu ar tikai dažiem retiem izņēmumiem - lieliskiem, radošiem un efektīviem risinājumiem. Tāpēc tika pieņemts lēmums sākt cīņu pret sliktu reklāmu, identificējot un kauninot tās veidotājus un apstiprinātājus. Labākais, ko domubiedru grupa varēja darīt, bija nodrošināt reklāmas un mārketinga speciālistiem mediju, kurā objektīvi paust savu viedokli par sliktu reklāmu un iesūtīt viņuprāt negatīvākos reklāmu paraugus dažādās kategorijās. Tāpēc tapa sabiedriska organizācija „Kustība pret sliktu reklāmu” un portāls www.badad.lv. Organizācijai nav saistības ar kādu no reklāmas aģentūrām, un tā nepārstāv atsevišķu aģentūru vai cilvēku intereses - kustības dalībnieki vienkārši mīl savu darbu un vēlas, lai līdzīga attieksme būtu citiem reklāmas speciālistiem, viņi tic, ka nopietna attieksme pret darbu var celt kopējo Latvijas reklāmas kvalitāti.”
Reklāma
Aktualitātes forumā
Padalies priekā
monuments related to deep
Wirelesslaz
mostly in monasteries.Businessdwm
одиночная ставка на 1xbet промокод что это id="firstHeading" class="firstHeading mw-first-heading">Search results Help English Tools Tools move to sidebar hide Actions GeneralAngelia