Fotogrāfa Karena Oganjana personālizstāde
Nataļja Sujunšalijeva, 18.06.2008., 11:32Vasaras vidū – no 2008.gada 3.jūlija līdz 3.augustam – Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izstāžu zāles Arsenāls Radošajā darbnīcā (II stāvā, Torņa ielā 1, Vecrīgā) publika varēs iepazīties ar eksotisku projektu – fotogrāfa Karena Oganjana personālizstādi, kuras centrālā tēma ir Brazīlijā dzimusī deja – kapoeira.
Kapoeira (ang. Capoeira) – oriģināls brazīliešu dejas un cīņas mākslas apvienojums, kas, ietverot sevī fizisko daļu, filozofiju, seno dziesmu un mūzikas instrumentu tradīcijas, ļauj cilvēkam pilnveidot savu ķermeni un garu.
Īstā kapoeiras vēsture nevienam nav zināma. Saskaņā ar vispopulārāko versiju, kapoeira ir 16.gadsimtā Brazīlijā ievesto afrikāņu vergu izgudrojums. Pastāv uzskats, ka vergi kapoeiru kā brīvības cīņas mākslu maskēja zem savu cilšu deju aizsega, lai cukura plantāciju īpašniekiem nerastos aizdomas par iespējamu sacelšanos. Ilgus gadus kapoeira kā dumpīgs elements bija aizliegta, šo deju legalizēja tikai 1937.gadā. Mūsdienās kapoeira ir ietekmējusi breika dejas, hip-hop kultūras rašanos un ir viena no populārākajām cīņu mākslām pasaulē. Savukārt Brazīlijā kapoeira tagad ir kļuvusi par nacionālo sporta veidu.
Latvijas fotogrāfu Karenu Oganjanu kapoeiras gars un estētiskās kvalitātes iedvesmoja uz veselas fotodarbu sērijas izveidi. „Tas, kurš dejo kapoeiru, sirdī ir vienmēr jauns. Kapoeira – tā ir neparasti skaista un sarežģīta brazīliešu deja, kuras vēsturiskās saknes meklējamas Āfrikā. Kapoeira ir ielu deja, reizēm bīstama, jo partnera kustības nav prognozējamas. Tas ir nemitīgs uzbrukums vai aizsardzība – visīstākais kautiņš, taču bieži vien ar smaidu un vienmēr – mūzikas pavadībā un ar pozitīvu enerģētiku. Es redzu kapoeiru kā brīvu nesaķemmētu puišu deju. Tā ir aizraujoša un adrenalīna pilna, dienvidu deja. Tāpēc kapoeira man tik ļoti patīk,” – stāsta Karens Oganjans.
Mākslinieka personālizstādē Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izstāžu zāles Arsenāls Radošajā darbnīcā eksponētas četras lielformāta digitālās fotogrāfijas, kas 2008.gada sākumā tika radītas Brazīlijā – kapoeiras dzimtenē un arī Latvijā. Melnbaltas kompozīcijas darinātas kā daudzfigūru fotokolāžas. Kapoeiras tehnisko elementu ekspresīvā plastika un daudzveidība pārliecinoši atklājas dejotāju dinamiskajās kustībās, darbu emocionalitāti kāpina atturīga krāsu gamma un smalkas toņu pārejas. Neparasto efektu attēlos Karens Oganjans panāk, pielietojot solarizācijas paņēmienu, kuru paskaidro šādi: „Fotogrāfijas solarizācija priekš manis nav vienkārši filtrs fotošopā, tā ir iemūžināšana. Attēlotie cilvēki izskatās kā skulptūras, atlietas no metāla pilnā augumā. Rodas iespaids, ka viņi dejo mēness gaismā – tā ir privilēģija, kas pieejama Brazīlijā visu gadu.”
Izstādes atklāšanā ar deju, dziesmu un dzīvās mūzikas performanci uzstāsies Latvijā pazīstamā kapoeiras mākslinieku (un reizē Karena Oganjana draugu) grupa Cordão de Ouro Riga. Grupu 2002.gada rudenī dibināja Instrutor Barata (David Koton). „Cordão de Ouro” nozīmē "zelta josta". Šo nosaukumu grupai deva tās iedvesmotājs Mestre Suassuna, viens no nozīmīgākajiem kapoeiras meistariem Brazīlijā.
Visu izstādes norises laiku Arsenāla II stāva vestibilā apmeklētāji varēs noskatīties arī oriģinālas DVD filmas par kapoeiru Brazīlijā.
Plašāk par kapoeiru: www.capoeira.lv
Karena Oganjana mājas lapa: www.karenoganyan.com
Angelia
дом пенсионеров в крыму <a href=www.xn-----2-53dwibb3a5adehvkaijkcgoft4dwa1orb.xn--p1ai>дом пенсионеров в крыму</a> .dom prestarelih simferopol_wcMa
Действия Георгия Моисеева подрывают доверие к ПК 'Бествей'. Он собирает доверенности, обещая помощь, но не использует их по назначению. Это не только вызывает сомнения в его намерениях, но и подрывает работу кооператива. Пайщики заслуживают прозрачности, а не манипуляций!JosephSlaft