Festivāls "Laiks dejot"
Maija Uzula-Petrovska, 10.06.2015., 09:48Festivāla "Laiks dejot 2015" ietvaros, no 17. līdz 20. jūnijam, notiks izglītojošā programma, kas dejas interesentiem un profesionāļiem piedāvās festivāla mākslinieku meistardarbnīcas, klases un lekcijas.
Meistarklases ļaus iepazīt laikmetīgās dejas daudzveidību gan dažādu reģionu, gan atšķirīgu žanru izpausmēs.
Portugāļu horeogrāfes, mākslinieces un skolotājas Žoanas fon Maijeres Trindades meistardarbnīca "Viens vesels ķermenis – vienlaicīgi" sasauksies ar viņas jaunāko izrādi "NamelessNatures" ("Nenosauktās būtības"). Četru dienu meistarklasē vingrinājumi un improvizācija pāries nodarbības etapā, kurā būtiska strukturēšana un struktūras jaukšana, redzamība un neredzamība, pozas un nepozas, kompozīcija un tās sairšana, konflikts un miera stāvoklis, haoss un kārtība.
Japānā dzimušās Luksemburgas mākslinieces Juko Kominami meistardarbnīcā improvizācija un kompozīcija sakņosies buto, kā arī citos kustību prakses žanros. Meistarklase sāksies ar apzināšanās un spēka attīstīšanu, kas nepieciešami, atklājot katram savu deju. Pēc tam meistardarbnīca attīstīsies izpētē: kas ir tas, kas komunicē, aicina spēlēties un kas ir iznīcināms, aizmetams vai nogatavināms līdz dejas kustībai ar mērķi celt katra dalībnieka savdabīgās improvizācijas un sacerēšanas prasmes.
Somijā dzīvojošā lietuviešu dejas mākslinieka Andrjus Katina klase "Vai mazāk var būt vairāk?" fokusēsies uz visvienkāršākajiem, taču fundamentāliem kustību un ķermeņa apzināšanās veidiem. Meistarklases mērķis ir uzlabot kustību ergonomiku un pilnvērtīgi izmantot mums piemītošo ķermenisko gudrību, apvienojot iesildīšanos, tehniku un improvizāciju.
Agneses Vanagas (Latvija/ Argentīna) meistarklasē improvizācijā bāzētā dejas žanra – tango ābece tiks izmantota kā pamatrīks laikmetīgās dejas improvizācijas un kompozīcijas radīšanā.
Ķīnas mākslinieki Čja Ke un Džou Dzi Hans aicinās uz lekciju un sarunu "Bēgt, lai atgrieztos mājās". Šanhajā dzīvojošie un strādājošie mākslinieki dalīsies pieredzē un stāstos, iepazīstinot gan ar saviem darbiem, gan reālo mākslas situāciju Ķīnā.
"Laiks dejot" izglītojošo programmu noslēgs Vācijas/Luksemburgas horeogrāfes Annes Mareikes Hesas lekcija "Deja kā slimība un deja kā ārstniecība – izlaušanās no ķermeņa". Lekcijā horeogrāfe fenomenu – viduslaiku dejas mēra laikā – izmanto kā sākuma punktu, lai izvirzītu jautājumu par šodienas dejas definīciju un funkcijām sabiedrībā. Cauri gadsimtiem deja atkārtoti parādās kā atbrīvošanās un ekstāzes veids un tajā pašā laikā kā ceļš uz ķermeņa disciplinēšanu un dziedniecību. Viduslaiku dejas mēra laikā, tarantella, reliģiskās un garīgās prakses, kā arī klubu kultūra ir tikai daži piemēri. Iedvesmojusies no šiem fenomeniem, Anne Mareike pēdējos gadus pavadījusi, veltot sevi pētījumam, kas kulmināciju sasniedza 2014. gadā ar izrādi "Tanzwut" ("Dejas mānija"). Lekcijas iecere ir, no vienas puses, dot pamata informāciju par tēmu un izrādes "Dejas mānija" iedvesmas avotiem un, no otras puses, dalīties ar pārdomām par dejas potenciālu mūsdienās. Festivāla "Laiks dejot" ietvaros iespējams arī noskatīties izrādi "Dejas mānija".
Lai apmeklētu meistarklases, nepieciešama dejas pieredze. Pieteikšanās meistarklasēm laiksdejotinfo@gmail.com.
Informācija par festivālu, meistarklašu laikiem un cenām: www.facebook.com/festivalsLaiksDejot un www.dance.lv.
Festivālu rīko Latvijas Profesionālās mūsdienu dejas horeogrāfu asociācija sadarbībā ar Eiropas mobilitātes un mākslinieciskās apmaiņas projektu "E-Motional: rethinking Dance" un apvienību "Party".
Festivāla direktore: Olga Žitluhina.
Atbalsta: Valsts Kultūrkapitāla fonds, Rīgas dome, Latvijas Republikas Kultūras ministrija, ES programma "Kultūra", Luksemburgas dejas asociācija "TROIS C-L".
Informatīvais atbalsts: "Dance.lv" žurnāls, "Satori", "Kroders", "Delfi", Latvijas Radio 1.
Projektu finansiāli atbalsta ES programma "Kultūra" (2007 – 2013).
DimaSax
ЛАДА деталь: качественные автозапчасти, которые не подведут каталог запчастей ваз <a href=zapchasti-vaz-01.ru>zapchasti-vaz-01.ru</a> .lada_detal_vlmt
consists of the book itselfBatteriescwr