«Heroes of Might and Magic V»: Leģendas atgriešanās!
sharky, 13.04.2006., 16:12Vai Jūs zināt, kā parādās hīts? Klusi, klusi, bez lieka trokšņa, skaļām sabiedriskajām attiecībām un kliedzieniem uz katra stūra. Viss ir klusu, bet pēc tam kā sprāgst! Un viss, sākās, saņemiet hītu. Tādu piemēru ir daudz - tādi bija gan «Farenheits», gan «Eksmašīna», gan «Utopija», gan daudzas citas spēles. Bet pašlaik visapkārt valda klusums un miers. Kaut gan nē, ieklausieties, kaut kur tālu, tālu kaut kas notiek. Klusumā atšķiram bungu rīboņu, karavīru zoļu dipoņu, drakonu rēcienus un maģisku burvestību dunoņu...
Vai Jūs zināt, kā parādās hīts? Klusi, klusi, bez lieka trokšņa, skaļām sabiedriskajām attiecībām un kliedzieniem uz katra stūra. Viss ir klusu, bet pēc tam kā sprāgst! Un viss, sākās, saņemiet hītu. Tādu piemēru ir daudz - tādi bija gan «Farenheits», gan «Eksmašīna», gan «Utopija», gan daudzas citas spēles. Bet pašlaik visapkārt valda klusums un miers. Kaut gan nē, ieklausieties, kaut kur tālu, tālu kaut kas notiek. Klusumā atšķiram bungu rīboņu, karavīru zoļu dipoņu, drakonu rēcienus un maģisku burvestību dunoņu.
Kaut gan pašlaik iestājies neliels pārtraukums, ikviens zina, ka tūlīt, tūlīt sprāgs! Un katrs, kas izlems ieiet šajā pasaulē, nokļūs galvu reibinošu notikumu virpulī. Jo visi zina: viņi nāk, viņi drīz būs Tavā valstī, Tavā pilsētā un uz Tavas ielas — tie ir «Heroes of Might and Magic V»!
«Heroes of Might and Magic V» ir miris!
Jāteic atklāti, slēpt sērijas «Heroes of Might and Magic» nāvi ir bezmērķīgi. Šis fakts ir neapstrīdams, lai cik rūgti to nebūtu atzīt. «3DO» izveidoja milzīgu spēles pasauli, un tā sagruva kompānijai tieši uz galvas. Tās bērni meta zemes pikučus kompānijas kapā.
Pati smieklīgākā visā sērijā ir tās pasaules vēsture. Tā ir tik ļoti sapiņķerēta, pretrunīga un neticama. Tā piemēram, valstis, kas tika iznīcinātas vienā sērijas daļā, nākošajā atkal eksistēja, nezinot ne karus, ne nelaimi. Kontinenti mainīja aprises, pilsētas atrašanās vietu, valstis — karaļus. Bet varoņi, ko tur slēpt, mainīja dzimumu no vīriešu uz sieviešu. Vērojot šo visu haosu, kas valdīja sižetā, atnāk sapratne — «Heroes of Might and Magic» pasaule ir mirusi. Liekas, ka atjaunot to ir nereāli …
Kompānijas «3DO» bankrots — dažādu apstākļu sakritība. Idejiskais tēvs un «Heroes of Might and Magic» pasaules veidotājs Džons Van Kangems (John Van Canghem) pameta kompāniju spēles «Heroes of Might and Magic IV» izstrādes laikā. Pati spēle parādījās jēla un nesabalansēta. Tajā pārāk daudz kas tika izmainīts, pārāk daudz spēlē bija «ne tā», kā bija pieraduši fanu miljoni pa visu zemeslodi. Projekts tika uzņemts diezgan auksti, paši kaislīgākie «Heroes of Might and Magic» fani centās izprast ceturto daļu, bet bez panākumiem. Tie nebija ierastie varoņi, no monitora ekrāna uz mums skatījās pavisam cita spēle. Pavisam drīz finansu krīze, kas bija tieši saistīta ar "Heroes of Might and Magic IV" iznākšanu noveda kompāniju «3DO» līdz bankrotam. «Zobena un Maģijas» pasaule bija mirusi.
Pasaule dzīva. Atdzimšana!
Kā tad tā, slavenā kompānija «3DO» neeksistē, attiecīgi, mīļāko projektu turpinājumus vairs nesagaidīsim. Atliek vienīgi tūkstošo reizi staigāt pa izmīdītajiem «Heroes of Might and Magic III» plašumiem un sapņot par neesošu turpinājumu. Un kā vienmēr tādos gadījumos, kad visas cerības jau ir zudušas, mūsu pasaulē ieradās pats parastākais, tik retais un tik gaidītais — brīnums. Vēstis par to, ka ir uzsākts darbs pie «Heroes of Might and Magic» turpinājuma piektās daļas dažās dienās aplidoja visu pasauli. Un ne tikai ir uzsākts darbs, bet to veic kompānija «Nival». Dabiski, ka novērtēt tādu jaunumu katrs nav spējīgs. Bet mēs tikām ar to galā, aizturējām elpu un pacietīgi sākām gaidīt. Un, kad līdz «Heroes of Might and Magic V» iznākšanai ir atlikušas skaitītas dienas, mēs ar pārliecību varam apgalvot — sērija ir dzīva! Leģendārā spēle «Heroes of Might and Magic V» ir atdzimusi!
Kādēļ līmēt sasistu vāzi, kādēļ celt to, ko nevar pacelt? Sižeta līnijas jomā kompānija «Nival» izvēlējās vienīgo un pareizo risināju: pilnībā no nulles pārrakstīt sižetu, izveidojot jaunu pasaules vēsturi.
Pasaules vēsture sevī ietver četrus laikmetus: mistisko, seno, mūsdienu un jauno. Klasiskais mistiskā laikmeta nobeigums: pasaules radīšana, dvīņu drakonu (haosa un kārtības) piedzimšana, pirmo rasu un dēmonu parādīšanās. Pirmais lielais karš starp haosa drakona radījumiem — dēmoniem un gaišajiem spēkiem — kārtības drakonu un tā sekotājiem.
Otrais laikmets, senais, atkal atnesa karu, šoreiz jau starp eņģeļiem un bezpersoniskajiem. Briesmīgā slaktiņā tika noslaucītas praktiski visas karalistes un tautas, kas apdzīvoja pasauli. Haoss un nesaprašanās, kas valdja uz zemes, palielināja dēmonu varu.
Jaunu valstu veidošanās, rasu un tautu atdzimšana, neilgs miers un uzplaukums. Un atkal iznīcinošs karš — to visu atnes mūsdienu laikmets. Šajā laikā varenais burvis Sars-Elams pieskaras augstākajai matērijai, pie drakonu pirmsācēju apziņas, viņš apzinās pasaules būtību. Sara-Elama mācekļi, kas seko sava skolotāja ceļam nonāk neizpratnē. Galarezultātā rodas aizliegta mācība — nekromantija.
Un visbeidzot, jaunais laikmets. Dēmoni, kas ilgu laiku bija krājuši spēkus, sāk karagājienu pret cilvēku impēriju. Impērija nav spējīga apstādināt uzbrukumu, tā ir uz izzušanas robežas. Šis laika posms tiek nosaukts par «Karalienes Izabellas kariem», un tieši šajā laika posmā mums būs jāspēlē.
Pasaule ir dzīva. Visiem viens likums!
Spēle «Heroes of Might and Magic IV» atstūma no sevis tūkstošiem fanu ar vairākām lietām: jēlumu, nesabalansētību un milzīgu daudzumu līdz galam nenoslīpētu jauninājumu, kas nebija raksturīgi šim žanram. «Kādēļ lauzt to, kas lieliski strādā?” — tādu jautājumu uzdeva gandrīz katrs otrais spēlētājs, kas spēlēja «Heroes of Might and Magic IV». Tādu jautājumu uzdeva arī piektās daļas izstrādātāji. Un viņu skati pavērās sērijas «Heroes of Might and Magic» «zelta daļas» — «Heroes of Might and Magic III» virzienā. Viņi nosprauda sev mērķi — pēc iespējas saudzīgāk pārnest, saglabāt un palielināt projekta labākos mirkļus.
Trīs galvenie komponenti: Pārvietošanās pa globālo karti, cīņas taktiskajā un ekonomiskajā (pilī) daļā ir izpildītas labākajās žanra tradīcijās. Tas viss ir ietīts 3D iesaiņojumā, kas no vienas puses ienes vajadzīgo krāšņumu, bet no otras — būtiski apgrūtina spēli. Dažreiz grūti izlauzt ceļu uz kartes, un arī kopumā ir nepierasti šādi uztvert pasauli.
Sešas unikālas rases, no kurām katra nav līdzīga otrai, tām ir savi plusi un mīnusi. To pārbaudīt varēs tieši kaujas laukā. Tieši tāpat pārbaudīt varēs arī savu meistarību. Arī mākslīgais intelekts solās būt vajadzīgajā līmenī un atklātas muļķības nedarīs. Bet iespēja spēlēt tīklā un pie viena datora (vecais labais Hot Seat režīms) sola daudzas negulētas naktis. Te jau jāsāk domāt par atvaļinājumu.
Game play nav stipri izmainījies. Būvējam, vācam karaspēku, algojam varoni, karojam, iekarojam, savācam. Visur ir pamanāmas pazīstamas trešo varoņu iezīmes. Tomēr game play ir palicis nemainīgs tikai virspusēji. Iekšējo papildinājumu ir skārušas neskaitāmas izmaiņas un uzlabojumi. Tas attiecas gan uz varoņiem, gan uz pārvietošanos viena gājiena laikā, gan uz spēli tīklā.
Galarezultātā spēle «Heroes of Might and Magic V» vairs nav «Heroes of Might and Magic III» trijās dimensijās, interesanta un visu iemīļots. Tas ir kas vairāk. Bez šaubām, piektā daļa solās kļūt par visas projektu «Might and Magic» sērijas atdzimšanas flagmani.
Launa
Ciao, volevo sapere il tuo prezzo.MiaSax
Zdravo, htio sam znati vašu cijenu.DimaSax