Spēle "Age of Conan"
tautietis neuzpērkamais, 04.12.2008., 22:42Ir filmas, kurās maz runā. Tad ir filmas, kurās ir vēl mazāk sarunu. Tad ir filmas, kurās gandrīz nemaz nerunā, un tad ir Konana filmas.
Lielā cilvēku masa noteikti brīnās, kā no kaut kā tāda var uztaisīt veselu mmo pasauli. Nu tiem es vien varu pateikt, ka orģinālās grāmatas par Konanu iznāca pagājušā gadsimta 30ajos gados, pēc kurām tad arī vēlak uzfilmēja gandrīz mēmās slaktiņfilmas – Konans to un Konans šito. Pagājušajā gadā kā no zila gaisa nokrita mmorpg pēc šo grāmatu motīviem. Solījumi par unikālu kauju sistēmu un fantastisku DirectX10 grafisko iepakojumu. Bet kā tad ir īstenībā? Par to šoreiz.
Spēle "Age of Conan" (turpmāk AoC) pēc izmaksām un vispārējā iepakojuma ir kārtējā mmorpg. ~25ls spēle + ~14eiro/mēnesī par serveru izmantošanu. Viss it kā ir taisnīgi, jo tos serverus uztur simtiem cilvēku un visiem ir ģimenes jābaro. Par to nebūs runa, tapēc to noliekam malā jau tagad. Tikai par spēli.
Spēles veidotāji ir tie paši "Funcom", kas mums pirms daudziem gadiem atgādāja lielisko un fantastisko "Anachy Online", kas kā zināms bija aizraujoša, un tolaik ļoti brīva mmorpg. Ne tika monstru šaušana (spēle bija sci-fi), bet arī dzīvokļu iegāde un ēku būvēšana utml. Šoreiz veidotāji cenšas saglabāt vērtības, kas bija labas AO, un to visu ietērpt jaunā iepakojumā un sižetā. Taču ir arī, it kā, jauni pavērsieni. Viens no tiem, kauju sistēma.
Ir iznākuši neskaitāmi "promotion" video, kuros stāsta par unikālo kaujas sistēmu, un to, kā to izmantot. To veidotaji uzsver uz katra stūra un katrā intervijā. Realitātē, kauju sistēma izpaužas kā, sitiens pa labi, sitiens pa kreisi, sitiens no augšas, un 2 virzienu apakšējie (sākot no 40. līmeņa). Salīdzinājumam, citos mmorpg sišana notiek ar peles klikšķi, vai spaidot pa maģiju podziņām. Šeit, lai sistu ir jaizmanto 5 pogas. Tiesa, magiem nekas daudz nav mainijies. Uzbrūkot pretiniekam, jūs redzat viņa aizsardzības vairogus 3 pusēs, un attiecīgi uzbrūkat tajā pusē, kurā aizsardzība ir vismazākā. It kā vienveidīga minispēle, taču ir neskaitāmi papildinājumi – tautā saucamie Kombo. Īpaši sitieni, kurus iespējams attīstīt ar līmeņiem un to izpildei nepieciešams spiest pareizās pogas pareizā secībā un laikā kā kautiņu spēlēs uz konsolēm, vienīgi 10x lēnāk. Tas ir gan plus, gan mīnuss. Papildus tam, jāpārvieto arī savi aizsardzības vairogi (tādi paši kā pretiniekam), jauzmanās lai aiz muguras neviens neatrastos, jo mugurai aizsardzības nav. Tā pat jādomā līdz ar kādu virzienu kombo beigsies, lai trāpītu pretiniekam pa vājāko pusi. Un tā var turpināt vēl mazliet.
Tā vien šķiet, ka ar tuvcīņu veidotāji ir trāpijuši desmitniekā. No vienas puses ļoti vienkārša minispēle, ko var ātri apgūt, taču lai to mācētu izmantot prasmīgi un pilnībā, ir jāpavada ilgāks laiks spēlē. Un īpaši kritiski tas izpaužas PvP spēlēs (spēlētājs pret spēlētāju, nevis spēlētājs pret monstriem). Papildus tam, spēlē ir 12 dažādas klases, ar unikāliem uzbrukumiem. Tā, ka ja apnīk viens, ņemiet nākamo un mācieties visus uzbrukumus no jauna.
Kauju sistēmu kroņa nummurs acīmredzot ir asiņainais "Mortal Kombat" atklājums – fatality. Kad pretiniekam ir palikusi maz dzīvība, spēlētajs var izpildīt pēdejo kombināciju, īpaši asiņaini pazemojot pretinieku. Tiesa, par cik spēle ir salīdzinoši jauna, 10% gadijumu, stilīgas izrādīšanās vietā, sanāk amizants gļuks.
Tad protams vēl reklāmas par DirectX10 atbalstu. Par grafisko iepakojumu patiešam nevar sūdzēties, un spēle izskatās skaisti, taču vēl aizvien (iznāca 2007. gada maijā) nav pabeigts DirectX10 atbalsts un spēle iet tikai DirectX9 režīmā. Neuztraucieties – uz DirectX10 ar Vistu palaist var un spēlēt tā pat, tikai ar DirectX9 skaistuma robežām. Uz to vēl gaidam.
Spēles procesu nav jēgas skaidrot, tas ir parastais. Pildi bezjēdzīgus kvestus, slaktē briesmoņus un vāc pieredzi. Vienveidīga sišanās, kā jebkurā mmorpg. Kas attiecas uz teritoriju, tad tā nav neticami liela, lai gan sakumā tāds iespaids rodas. Visa karte ir sadalīta strikti ierobežotās zonās. No vienas uz otru ir jāiet caur "durvīm". Nē, durvīm vistiešākajā veidā. 99% vietu patiešam ir koka durvis, caur kurām ir jaiziet, lai tiktu nākamajā zonā.
Viena no lielākajām problēmām šķiet ir lielais serveru skaits. Ja izveidojat personāžu uz nepareizā servera, var palikt diezgan vientuļi. Ir serveri, kuri ir diezgan piepildīti un citi spēlētaji netrūkst, taču tajā paša laikā ir tādi, kur ir jāsēž un jāgaida līdz uzradīsies kāds, ar ko kopīgi doties patīrīt alas ar milzu skorpioniem. Funcom šajā lietā nekrietni krāpjas un visiem serveriem pie populācijas pievieno statiskus – medium load, lai gan acīmredzami tā nebūt nav. Pirms veidojat spēlētaju, ieskatieties officiālajā forumā, kuros serveros ir normāls spēlētāju skaits.
Tagad iemesls kapēc es pārtraucu spēlēt jau pēc pāris mēnešiem – izteikts satura trūkums. Tu vari mēgināt pārspēlēt visu ar 12 dažadiem varoņiem (saglabāt vari tikai 8 savā kontā), taču uzdevumi un teritorijas būs tās pašas. Drīz vien tu attopies, ka ej pa tiem pašiem ceļiem, dari to pašu atkal un atkal. Veidotāji, sola pievienot jaunas lokācijas pavisam drīz. Par viņu darbu nevaretu teikt neko sliktu, jo strādā viņi patiešam centīgi un patcho klientu katru nedēļu. Ņemot vērā iznākšanas datumus, spēle ir pamatīgi nostrādāta, un nebūt nav tik daudz bagu. Realitātē, spēli traucejošu bagu vairs nav vispār. Pāris kas bija, tika izlaboti dažu nedēļu laikā. Galvenais ienaidnieks ir satura trūkums. Vienveidīgi modeļi un maz teritorijas pa kurām sirot.
Lai turētos līdz konkurentiem, veidotājiem ir vēl jāpiestrādā pie spēles satura, ne vairs tik daudz pie bagu novēršanas. Spēle ir visnotaļ spēlējama, taču vai spēlējama ilgāk par pāris mēnešiem, tas ir atkarīgs no pacietības. Tiek garantētas vismaz 100+ stundas izklaides. Kopumā kontu nedzēšu, tikai atslēdzu, kamēr veidotāji papildinās saturu. Līdz tam, reālā dzīve gaida.
Vienā teikumā: Interesants un labs darbs no spēles "Anachy Online" veidotājiem, taču ne pārāk garai spēlēšanai, satura trūkuma dēļ.
(Raksts pārpublicēts no paslaikspeleju.wordpress.com ar autora atļauju.)
Vvalkyie
Hola, volia saber el seu preu.TedSax
Great post. I was checking constantly this blog and I'm impressed! Very helpful info specifically the last part :) I care for such info a lot. I was looking for this particular info for a long time. Thank you and good luck. (Francisco)Launa