Rīgā koncertēs kvartets "Mono" no Japānas

SKYR, 14.01.2010., 14:39

Otrdien, 30.martā, Ģertrūdes ielas teātrī uzstāsies instrumentālās ģitārmūzikas kvartets "Mono" no Japānas.

Mūziķi, kas daudziem zināmi kā nepagurstoši ceļotāji jau no pirmajām kopā spēlēšanas dienām, šī gada pavasarī dosies plašā Eiropas turnejā. Starp šobrīd jau zināmajiem vairāk nekā 30 koncertiem, līdzās citām vēl neapgūtām teritorijām "Mono" pirmo reizi ir iekļāvuši arī Rīgu, Latviju.

Šī būs jau trešā reize kopš pēdējā (piektā) studijas albuma "Hymn To The Immortal Wind" izdošanas, kad grupa viesojas Vecajā kontinentā. Īsi pirms Ziemassvētkiem kvartets Tokijā kopā ar "Music Art Romantic Orchestra" atzīmēja savu desmitgadi, un, domājams, pavasara Eiropas tūre būs pēdējā pirms darba uzsākšanas pie jauna studijas ieraksta.

Pēc debijas EP izdošanas 2000.gadā un pirmajiem koncertiem ārpus dzimtās Japānas, grupu pamanīja Džons Zorns un pirmais ilgspēlējošais studijas albums "Under The Pipal Tree" iznāca jau ar izdevniecības "Tzadik" gādību. Kopš tā laika "Mono" nepaguruši ir turpinājuši koncertēt, iepazinuši leģendāro Stīvu Albīni un viņa "Electrical Audio" studiju Čikāgā un ciešā sadarbībā ar viņu ierakstījuši savus p"Mono"ēdējos trīs studijas albumus. Rezultāts - stabila un neapstrīdama vieta post-rock kā žanra goda sardzē.

Kopš jēdziena nostabilizēšanās galvenokārt klausītāju un kritiķu vārdu krājumos pagājušā gadsmita 90.gadu pirmajā pusē, ar post-rock jeb netulkoto postroku apzīmētais žanrs ir ticis gan cildināts, gan pulgāts. Cildināts nepārvērtējamā grupu Bark Psychosis, Tortoise, Godspeed You! Black Emperor, Mogwai un citu pienesuma mūsdienu rokmūzikā dēļ. Pulgāts šajā desmitgadē acīmredzami aptrūkstošos muzikālo ideju un jaunu radošo meklējumu dēļ, kas gan nav traucējis desmitus, simtus, pat tūkstošus mūziķu un grupu tiražēt jau gatavus motīvus, ne reti novedot tos līdz klišejiskam absurdam.

Desmit gadu laikā "Mono" konsekventi ir attīstījuši savu vienreizēju pieeju orķestrālai kompozīcijai un dinamikai. Lai ko par šādu salīdzinājumu nedomātu akadēmiskās mūzikas lietpratēji vai, piemēram, Pitagors un Venedikts Jerofejevs, taču epitets sfēru mūzika ļauj gandrīz precīzi vizualizēt šīs mūzikas dramatismu, tajā ietverto spriedzi un taustāmos fiziskos apmērus, ja tādus maz mūzikai varētu piešķirt.

Koncerts Ģertrūdes ielas teātrī (Ģertrūdes ielā 101) notiks 30.martā, ieeja no plkst. 19:00. Informācija par biļešu tirdzniecību un cenām – drīzumā!
 


2 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
sun, 15.01.2010. 18:18:33
Komentāra reitings: 1.44

sasper mani jods!

Jods, 16.01.2010. 18:30:54 (ip:78.84.80.29)
Komentāra reitings: 0

Elementāri!

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz ziņu sarakstu

Reklāma
Datuve.lv tehnoloģiju jaunumu portāls
Padalies priekā
You have probably the greatest sites. my webpage %anchor_text (https://privatobank.com/)

Carmen

bjl <a href="https://casino-games.us.org/#">casino bonus codes</a> bke <a href="https://casino-games.us.org/#">casino online</a>

poineenemngaR

wcj <a href="https://casino-games.us.org/#">casino game</a> ufy <a href="https://casino-games.us.org/#">play casino</a>

Butoccall



ienāktreģistrēties