Mālera un Haidna mūzika "Sinfonietta Rīga" koncertā ar "Grammy" balvas laureātu Tenu Kaljusti

Baiba Freimane, 19.05.2015., 17:24

Piektdien, 5. jūnijā, plkst. 20.00 Lielajā ģildē ikgadējā Rīgas festivāla ietvaros skanēs "Sinfonietta Rīga" koncerts ievērojamā igauņu diriģenta, "Grammy" balvas laureāta Tenu Kaljusti (Tõnu Kaljuste) vadībā.

Tõnu KaljusteKoncerta programmā Mālera pasakaini filozofiskā Ceturtā simfonija, Jozefa Haidna smalki emocionālā koncertārija un mūsdienu mūzikas pārstāvja Breta Dīna veltījums renesanses mūzikai skaņdarbā "Carlo". Soprāna solo koncertā izpildīs talantīgā igauņu dziedātāja Marija Valdmā.

Ziemeļniecisks atturīgums un mītisks spēks, bagātīga pieredze un bezrūpīgs briedums staro no igauņa Tenu Kaljustes. Viņa noteiktajam, plastiskajam žestam sekojis gan paša dibinātais Igaunijas filharmonijas kamerkoris, gan arī daudzi Eiropas vadošie kamerkori un orķestri. Gadu gaitā lolotā sadarbība ar Latvijas Radio kori un orķestri "Sinfonietta Rīga" sasniegusi augstākās uzticēšanās un sapratnes virsotni, ko pērn vainagojusi "Grammy" mūzikas ierakstu balva, kas 2014. gadā saņemta par Arvo Perta mūzikas ierakstu "Adam’s Lament".

Austrieša Gustava Mālera Ceturto simfoniju caurauž spilgtas pretrunas: harmonija un disharmonija, labais un ļaunais, nopietnība un joks. Ne velti simfoniju mēdz dēvēt par filozofisku pasaku. Pirmo reizi Latvijā izskanēs Gustava Mālera Ceturtās simfonijas kamerversija, ko 2007. gadā Freiburgas kamerorķestrim un "Holst Sinfonietta" aranžējis vācu pianists un diriģents Klauss Simons. Viņš atzīst, ka centies saglabāt Mālera orķestra nevainojamo skanējumu, vienlaikus padarot šo mūziku pieejamāku nelielākiem ansambļiem, kamerorķestriem un mājas muzicēšanas mīļotājiem.

Austrālietis Brets Dīns (Brett Dean, 1961) šodien ir viens no ievērojamākajiem savas zemes skaņražiem. Viņa mūzikai raksturīga sasaiste ar renesanses un agrīnā baroka tēliem, taču vienlaikus viņa skaņu valoda mēdz būt arī moderni ekstrēma. "Carlo" ir skaņdarbs piecpadsmit stīgām, elektronikai un sagatavotam ierakstam, ko 1997. gadā komponistam pasūtījis Austrālijas kamerorķestris.

Haidna koncertārija "Berenice, che fai?" ir Haidna Londonas laika radošais auglis un vienlaikus arī viens no Haidna pēdējiem vokālinstrumentāliem sacerējumiem - īsts izaicinājums soprāna balss diapazona gammai un krāsu spektram. Koloratūru spožumu un vokālo meistarību skaņdarbā demonstrēs igauņu soprāna balss īpašniece Marija Valdmā.

Biļetes uz koncertu nopērkamas "Biļešu paradīzes" kasēs un internetā. Biļešu cena: 7 -20 EUR.


0 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz ziņu sarakstu

Reklāma
Padalies priekā
Hi again, Barbara Great to &#78e6;se1ࢪ more of your garden. Our gardens can be both magical and mysterious with fog can’t they? Your photos are great and you have captured the mood of your garden beautifully

Tasmine

es izveseļošos!

ex mental patient

lieliski, attinu bildes no pašiem sākumiem šeit. diena norakstīta. baigais prieks.

irmgarde garde



ienāktreģistrēties