Improvizācijas darbnīca Skaņu mežā

Renāte Auziņa, 17.04.2008., 11:24

12.maijā, plkst.10.00 Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļā trīs izcili eksperimentālās mūzikas instrumentālisti - Antuāns Šezē, Kriss Korsāno un Spensers Jē diskutēs par improvizācijas mākslu mūzikā un sistemātiskas kārtības rašanos haosā.

Improvizācijas māksla un prakse jau sen cenšas izdibināt un aptvert skaņu pasaules un muzikālās valodas, kas sniedzas aiz tā robežām, ko tradicionāli izprot kā mūziku. Gan intuitīvu trokšņu (noise) koncertos subkultūru pasākumos, gan mūsdienu klasiskās mūzikas konservatorijās improvizācija ieņem tik nozīmīgu vietu, kā nekad agrāk. Tiesa, pat eksperimentālākajās un abstraktākajās situācijās radīsies sistēmas, un, kā liecina pieredze, nav sistēmu, kas pastāvētu bez šķelšanās un ar tām saistītiem konfliktiem. Laicīgās improvizācijas apakšžanri jau šobrīd atspoguļo un balsta dažādas metodes - “klusā” skola, “ātrā” skola, utt. Kas tās ir patiesībā un vai tās var līdzāspastāvēt? Trīs zinoši un dažādās improvizācijas formās pieredzējuši mākslinieki runās un iesaistīsies diskusijās par šiem jautājumiem. Sarunas raisīsies ap nesaderīgām un pretrunīgām stratēģijām, kuras pilnībā nošķirot vienu no otras, vai kombinējot, iespējams radīt sarežģītu tekstūru spriedzi un telpiskas harmonijas, kas var kļūt par vienreizēju pieredzi gan māksliniekam, gan publikai. Vispārpieņemtai mūzikas teorijai uzmanība šajā seminārā netiks pievērsta, tāpēc tiek aicināts piedalīties ikviens, neraugoties uz izglītību un personīgo pieredzi. Seminārs ietvers arī priekšnesumu un mākslinieku vadītas praktiskās nodarbības.

Pieteikties iespējams zvanot vai rakstot Elīnai Belijai: elinarrd@inbox.lv, 28339761.

Tie, kas spēlē kādu instrumentu, aicināti ņemt to līdzi.

Antoine Chessex

Antuāns Šezē ir virtuozs galēju robežu saksofonists un izmanto saksofonu kā melnā metāla instrumentu. Viņš atbrīvo to no tā tradicionālā, labi uzskaņotā skanējuma, pārbauda tā skaņas robežas, vienlaikus nezaudējot kontroli pār instrumentu. Šezē ir vairāku Eiropas avangarda vienību dalībnieks.

Mūziķis darbojas dažādos elektroakustiskās mūzikas improvizācijas kolektīvos. Paralēli akustiskajai spēlēšanai, A.Šezē ir attīstījis savu neparastu saksofona spēlēšanas manieri - viņš tā skaņu intensificē ar ģitāras pastiprinātājiem, radot dobjāku, metāla mūzikai raksturīgāku skaņu. Viņa koncertos kopā jaucas saksofona skaņas, dūkoņa (drone), vokāls un skarba elektronika, kopā radot žanriski neparastu un intensīvu efektu.

C Spencer Yeh

Vijolnieks Burning Star Core jeb Spensers Je (Spenser Yeh) ir viens no savdabīgākajiem tā dēvētās drone jeb šņākoņas mūzikas autoriem. Vislabāk pazīstams ar savu vijoļmūzikas dekonstrukciju, viņš strādā arī ar improvizācijas mūziku, elektroniku, vokālu un, kā saka pats - „ar jebko, kas var, vai nevar radīt skaņu.” Pateicoties savai spējai melodiju teju sastindzināt gaisā, to ievijot piesātinātā un slāņainā trokšņu virpulī un dzenājot pa skaņu prērijām, viņš arī tiek dēvēts par trokšņu skulptoru.

Chris Corsano

Kriss Korsāno tiek vērtēts kā viens no talantīgākajiem un pieprasītākajiem jaunajiem bundziniekiem ar post-avangardisku, ārkārtīgi dinamisku, asu un spēcīgu spēles veidu. Viņš bieži uzstājas duetā ar saksofonistu Polu Flaertiju (Paul Flaherty), grupu Six Organs of Admittance un daudziem citiem jaunās mūzikas izcilniekiem, kā arī piedalījās Bjorkas pēdējā albuma Volta ieskaņošanā un to pavadošajā koncerttūrē.


0 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz ziņu sarakstu

Reklāma
Datuve.lv tehnoloģiju jaunumu portāls
Padalies priekā
Hi again, Barbara Great to &#78e6;se1ࢪ more of your garden. Our gardens can be both magical and mysterious with fog can’t they? Your photos are great and you have captured the mood of your garden beautifully

Tasmine

es izveseļošos!

ex mental patient

lieliski, attinu bildes no pašiem sākumiem šeit. diena norakstīta. baigais prieks.

irmgarde garde



ienāktreģistrēties