Svētkos Annas ielā lekcijas par astronomiju un tējas malkošana atklātā kosmosā

Mārīte Lempa, 09.09.2009., 07:42

Tehniskās jaunrades nams "Annas 2" šo ceturtdien, 10. septembrī, pl. 17:00 un 19:00 pasākuma Svētki Annas ielā ietvaros aicina apmeklēt lekcijas: "Ko redz Zemes un kosmiskie teleskopi?", "Saules un Mēness aptumsumi – kas tie ir un kā tie rodas".

LekcijāSvētkos Annas ielā lekcijas par astronomiju un tējas malkošana atklātā kosmosā "Ko redz Zemes un kosmiskie teleskopi?" Mārtiņš Gills (Latvijas Astronomijas biedrības valdes pārstāvis) stāstīs par teleskopu, to veidiem un izmantošanas iespējām. Ko pēta teleskopi, ko ar tiem var saskatīt, kā izpētītais materiāls tiek izmantots zinātnisko teoriju pārbaudei un jaunu teoriju veidošanai, kāpēc teleskopus sūta kosmosā, vai zvaigznes var redzēt arī neredzamajā gaismā un ko vēl bez zvaigznēm pēta astronomi?

Kristīne Adgere (Latvijas Astronomijas biedrības pārstāve, Tehniskās jaunrades nama "Annas 2" astronomijas nodarbību vadītāja) vadīs lekciju "Saules un Mēness aptumsumi – kas tie ir un kā tie rodas". Kādas ir atšķirības starp Saules un Mēness aptumsumiem, cik bieži un kāpēc tie notiek, kā tie izskatās un kāpēc Mēness satumst pilnmēness laikā?

2009. gadā apritēs 400 gadi kopš Galileo Galilejs pagrieza teleskopu pret debesīm un atklāja Mēness krāterus un Jupitera 4 lielākos pavadoņus. Tam par godu UNESCO ir izsludinājuši 2009. gadu par Starptautisko Astronomijas gadu, savukārt mēs pasludinām Annas ielas svētkus par Starpgalaktiku pasākumu jeb Starpgalaktiku Open Air. Aicinām ikvienu apmeklēt Annas ielas svētku lekcijas, Latvijā vienīgo planetāriju, piedalīties sacensībās "Sasniedz gaismas ātrumu Krabja miglājā" un galu galā malkot tēju atklātā kosmosā TJN "Annas 2" kamīnzālē.
Ieeja bez maksas.

Vairāk: www.tjn.lv

0 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.

atpakaļ uz ziņu sarakstu

Reklāma
Datuve.lv tehnoloģiju jaunumu portāls
Padalies priekā
Hola, volia saber el seu preu.

RobertSax

Недорого и качественно: Мебельный поролон с доставкой плотный поролон <a href=vinylko17.ru>vinylko17.ru</a> .

porolon_zxSr

Xin chào, tôi muốn biết giá của bạn.

Robertunsab